Skoda octavia 1,6i ambiente kody błędów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • octavia96
    Classic
    • 2010
    • 3

    Skoda octavia 1,6i ambiente kody błędów

    Bartolomeo :

    Calkiem niezle, wiadomo troche muli, ale wygoda super. Chyba nie chcial bym inaczej Poprostu jedziesz sobie na luzie.
  • czesiekwr
    Classic
    • 2008
    • 9

    #2
    Skoda octavia 1,6i ambiente kody błędów

    Witam

    Posiadłem skódkę 1,6i ambiente z 2002 pali się k9ntrolka żółta dla mnie wygląda jak skrzynia biegów a kolega mówi mi że to czek engine jest
    moja pytanie dlaczego może się swieciś do tego dodam że jak włoże kluczyk to pojawia sie service prosze o pomoc dodam nie denerwujcie sie to muj pierwszy post
    pozdrawiam

    Komentarz

    • ruwado
      RS
      • 2009
      • 14959
      • Octavia IV (NX3)

      #3
      Check (piktogram silnika) to coś z układami elektronicznymi sterującymi silnikiem. To może być dużo rzeczy. Tylko podłączenie kompa.
      pozdrawiam - Darek
      ​​

      Komentarz

      • Stefan_KTP
        Drive
        • 2009
        • 65

        #4
        podłącz do kompa, odczytaj błędy i wtedy spróbujemy pomóc.
        Stefan_KTP

        Komentarz

        • czesiekwr
          Classic
          • 2008
          • 9

          #5
          Witam ponownie podłączyłem do kompa i mam:
          17524 Podgrzewana sonda lambda strona 1 - przerwa grzejnika
          brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
          17698 Czujnik temperatury silnika - sygnał za mały
          brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

          skasowałem błędy i ten drugi już się nie pojawia niestety pierwszy nadal wskakuje po kilku odpaleniach auta (przeważnie dwóch)
          Czy tą "przerwa grzejnika" da się jakoś naprawić czy może żle to rozumuję bo zaraz za tym jest "brak osprzętu"
          Czy niestety cała sonda do wymiany :x
          Pozdrawiam forumowiczów
          Dodam że silnik to AVU 1.6i

          Komentarz

          • mroko
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 659
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Niestety grzejnika sondy nie da się naprawić bo jest w nią wbudowany a sonda jest nierozbieralna albo jak kto woli jednokrotnie rozbieralna .

            Błąd 17524 wskazuje albo na przepaloną grzałkę w sondzie albo np na brak łączności w kostce bądź przerwany przewodzie.
            Aby to sprawdzić wchodzisz pod auto odkręcasz czarną puszkę w której są kostki od sond. Ciebie ineteresuje ta która ma więcej przewodów (6). Rozpinasz ją i sprawdzasz za pomocą miernika w kostce (od strony sondy) między pinem 3 a pinem 4 jaka jest rezystancja, powinno być między 2,5 a 10 ohm.
            Jeżeli tak nie ma sonda do wymiany a jeżeli jest przejście to szukasz czy nie jest przerwany kabel i czy jest styk w kostkach.

            Dla pewności możesz jeszcze psrawdzić czy bezpiecznik 43 nie jest przypadkiem przepalony. Tylko jeżeli on byłby przepalony to by było troche więcej innych błędów ale sprawdzić nie zaszkodzi.

            Pozdrawiam
            Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

            Komentarz

            • czesiekwr
              Classic
              • 2008
              • 9

              #7
              Sprawdziłem rezystencje pomiędzy stykami (pinami) 3 i 4 okazuje się że rezystencja pomiędzy nimi to 37,5 Kohm.
              Więc sonda jednak do wymiany. :x
              Pozdrawiam

              Komentarz

              • mroko
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 659
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez czesiekwr
                Sprawdziłem rezystencje pomiędzy stykami (pinami) 3 i 4 okazuje się że rezystencja pomiędzy nimi to 37,5 Kohm.
                No to raczej nie ma wątpliwości.
                A ile wytrzymała ta sonda (ile kilometrów przebiegu)?

                Pozdrawiam
                Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                Komentarz

                • czesiekwr
                  Classic
                  • 2008
                  • 9

                  #9
                  Zamieszczone przez mroko
                  Ciebie ineteresuje ta która ma więcej przewodów (6). Rozpinasz ją i sprawdzasz za pomocą miernika w kostce (od strony sondy) między pinem 3 a pinem 4 jaka jest rezystancja, powinno być między 2,5 a 10 ohm.
                  Jeżeli tak nie ma sonda do wymiany a jeżeli jest przejście to szukasz czy nie jest przerwany kabel i czy jest styk w kostkach.
                  Pozdrawiam
                  Nie uwierzysz ale sprawdziłem rezystencje w tej drugiej sondzie pomiędzy pinami 3 i 4
                  Allleee gafa czeka mnie w takim razie jeszcze jedna wycieczka pod auto ,tym razem napewno pomiar będzie dotyczył 6 -cio pinowej sondy

                  Komentarz

                  Pracuję...